در این نشست که در روز جمعه 1398/5/11در پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در کیش برگزار شد درخصوص مهمان شدن دانشجويان بين‌الملل گروه تفتاش تصمیم‌گیری شد که هر دانشگاه مي‌تواند تا پنج دانشجو را تا دو نيم‌سال براي دوره‌هاي آموزشي - فرصت مطالعاتي در مقاطع تحصيلات تکميلي به دانشگاه‌هاي ديگر تفتاش معرفي کند. کليه هزينه‌هاي آزمايشگاهي، اسکان، تغذيه، بيمه و ... بنابر اعلام هزينه‌هاي دانشگاه ميزبان به صورت موردي توسط دانشجو پرداخت خواهد شد و لازم است دانشگاه‌ها تا 25 مرداد ماه و يا تا 15 دي‌ماه دانشجويان خود را به دانشگاه‌هاي ديگر معرفي کنند و دانشگاه‌هاي ميزبان حداکثر تا دو هفته پس از دريافت درخواست، نتيجه پذيرش را اعلام کنند و کارگروهي تخصصي براي سال‌هاي آينده فرآيند مهمان شدن دانشجويان اعضاء را تعريف نمايند.
دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد توضیحاتی در خصوص سامانه پذيرش الکترونيک دانشجويان بين‌الملل در دانشگاه فردوسي مشهد ارائه داد و قرار شد مسئولان IT چهار دانشگاه ديگر با شرکت مسئول اين پروژه نشستي حضوري و يا مجازي داشته باشند تا در صورت امکان ديگر اعضاء با مشارکت در هزينه‌هاي اين سامانه از آن بهره‌مند شوند.
دکتر محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران درخصوص بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي پرديس بين‌الملل دانشگاه تهران در کيش برای اتحادیه تفتاش خبر داد که امکان تأسيس شعبه دانشگاه‌هاي تفتاش در اين پرديس بررسي خواهد شد.
در این نشست قرار شد که هر یک از دانشگاه‌های عضو ظرفيت‌هاي گسترش همکاري با کشورهای دیگر را بررسی نمایند. دانشگاه تهران با دانشگاه‌هاي کشور روسيه و چين و اروپا، دانشگاه فردوسي مشهد کشورهاي عربي و افغانستان، دانشگاه تبريز کشورهاي آذربايجان و ترکيه، دانشگاه‌هاي اصفهان کشورهاي پاکستان و کره جنوبي و ژاپن و دانشگاه شيراز کشورهاي حوزه خليج فارس را بررسي نمايند.